از تبلت یا موبایلی که صفحه‌اش شکسته چگونه استفاده کنیم؟

cracked-screen

علمولوژی: در قدیم که موبایل‌ها دکمه‌ای بودند و تبلت‌ها هنوز به بازار وارد نشده بودند، اگر صفحه‌ی نمایش یک گوشی ترک بر می‌داشت مشکل بزرگی نبود زیرا صفحه غیر از نمایش کار دیگری انجام نمی‌داد. ولی در گوشی‌های امروزی و تبلت‌ها صفحه‌ی دستگاه، همه چیز آن است و اگر به هر دلیلی قابلیت لمسی آن از بین برود دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد. امروز می‌خواهیم راهکاری به شما معرفی کنیم که اگر صفحه‌ی گوشی یا تبلت ترک برداشت و ورودی لمسی از کار افتاد، چگونه با دستگاه کار کنیم. البته اگر گوشی یا تبلت را به تعمیرگاه دادید دیگر به این آموزش احتیاج ندارید ولی اگر هنوز به تعمیرگاه نداده‌اید و یا قصد ندارید به تعمیرگاه بدهید می‌توانید از این آموزش استفاده کنید.

ما این آموزش را بر روی تبلت Nexus 7 امتحان کردیم ولی قاعدتاً باید بر روی بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌های دیگر هم جواب دهد. اولین قدم این است که بتوانید با تبلتی که صفحه‌ی لمسی آن خراب شده است، کار کنید. راحت‌ترین کاری که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، این است که به وسیله‌ی یک کابل ارزان قیمت USB OTG، موس و صفحه‌ی کلید به تبلت وصل کنید. این کابل‌ها را می‌توانید در مغازه‌های فروش لوازم جانبی پیدا کنید یا اگر تخصص لازم را داشته باشید، خودتان با کمترین لوازم و هزینه، یکی بسازید. وقتی یک موس با کابل USB OTG به Nexus 7 وصل می‌کنیم، نشانگر موس روی صفحه ظاهر می‌شود و می‌توانید به جای صفحه‌ی لمسی با موس کار کنید.

usb_adaptor-1_610x435

تا همین‌جا برای راه اندازی تبلت کافی است ولی ما می‌خواهیم تبلت را به یک دستگاه کتاب‌خوان تبدیل کنیم تا بتوانیم بدون موس از آن استفاده کنیم و صفحات کتاب را بوسیله‌ی دکمه‌های ولوم عوض کنیم. ابتدا باید قفل صفحه را غیر فعال کنیم تا احتیاج نباشد هر بار که می‌خواهیم با تبلت کار بکنیم به آن موس وصل کنیم و صفحه را از حالت قفل خارج کنیم. برای این کار به صفحه‌ی تنظیمات بروید و در قسمت Security گزینه‌ای که مربوط به نوع قفل صفحه است را پیدا کرده و در لیست گزینه‌ی None را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با غیر فعال کردن صفحه‌ی قفل، تمام اطلاعات شخصی شما در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که تبلت به دستشان بیفتد. پس بهتر است همین الآن که می‌توانید با تبلت کار کنید اطلاعات شخصی که بر روی آن دارید را به رایانه منتقل کنید و از روی تبلت حذف کنید.

بعد از غیر فعال کردن صفحه‌ی قفل، باید نرم‌افزار کتاب‌خوانی بر روی گوشی نصب کنید که به شما اجازه بدهد تنها با دکمه‌های ولوم صفحه‌های کتاب را جابجا کنید. ما دو نرم‌افزار برای این کار پیشنهاد می‌کنیم که هر دو نرم‌افزارهای معروفی هستند. نرم‌افزار Play Books گوگل و نرم‌افزار Kindle آمازون از جمله بهترین نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند. بعد از نصب نرم‌افزار باید در تنظیمات آن گزینه‌ی مربوط به عوض کردن صفحه با دکمه‌های ولوم را فعال کنید.

playsettings_copy_610x567

حال تنها کافی است کتاب مورد نظر را بر روی گوشی بریزید، با نرم‌افزار مربوطه باز کنید و بگذارید باز بماند. حال هر موقع که می‌خواهید به خواندن کتاب ادامه دهید کافی است دکمه‌ی Power را بزنید تا صفحه روشن شود و با زدن دکمه‌های ولوم، صفحه‌ی کتاب را جابجا کنید. هر وقت این کتاب تمام شد می‌توانید موس را به گوشی متصل کنید و کتاب دیگری باز کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • عکس
  • ريش